Vitaminų papildai auto

1911 m. lenkų chemiko Kazimiero Funko išrasti vitaminai iš pradžių buvo skirti gydyti beriberi. Nors išradėjas manė, kad rado svarbią cheminę medžiagą, gyvybiškai svarbią gyvybei, paaiškėjo, kad teoriškai jis buvo teisus ta prasme, kad vitaminų trūkumas organizme gali sukelti ligas.

Iš esmės vitaminai yra organinės medžiagos, jų gausu natūraliuose maisto produktuose, pavyzdžiui, vaisiuose ir daržovėse. Nustatyta, kad jie yra svarbūs normaliems medžiagų apykaitos procesams mūsų organizme palaikyti.

dvi vitaminų rūšys

Yra dvi vitaminų rūšys – riebaluose ir vandenyje tirpūs vitaminai. Dauguma vitaminų tirpsta vandenyje, o A, D, E ir K vitaminai tirpsta riebaluose. Kai kurie iš jų suyra dėl karščio; iš jų išsiskiria vitaminas C, kuris gali būti prarastas gaminant maistą.

Dauguma kitų vitaminų išlieka stabilūs net ir kaitinant. Reikia nepamiršti, kad nors dideli vitaminų kiekiai organizmui nėra būtini, bet bet koks, kad ir nedidelis, jų trūkumas gali sukelti įvairių negalavimų.

Teoriškai visų mūsų organizmui reikalingų vitaminų galėtume gauti, jei maitintumėmės mišriai, įskaitant kai kuriuos apsauginius maisto produktus. Vitaminų tabletės be subalansuotos mitybos vargu ar gali duoti kokios nors naudos.

Kita vertus, vitaminų papildai laikomi būtinais mūsų organizmui, ypač tada, kai vitaminų trūksta su maistu. Tokie atvejai būdingi sergant lėtinėmis ligomis, po gimdymo, po operacijų, taip pat nėštumo metu, kai vitaminų poreikis yra didelis.

Vitaminų papildų poreikis priklauso nuo amžiaus ir kitų veiksnių. Retai pasitaiko, kad mityboje trūksta tik vienos rūšies vitaminų. Paprastai vitaminų trūksta, kai kasdienėje mityboje trūksta kelių vitaminų. Taigi vitaminų papildų sudėtyje turėtų būti subalansuotas kelių vitaminų kiekis.

Pavyzdžiui, vitaminas A, kuris anksčiau buvo vadinamas priešinfekciniu vitaminu, padeda išsaugoti odą, gleivines ir t. t. Jo trūkumas pasireiškia keliais simptomais, pavyzdžiui, naktiniu aklumu, akių pokyčiais, bendru silpnumu, kvėpavimo takų problemomis, lyties ir šlapimo takų sutrikimais, virškinamojo trakto sutrikimais ir nervų sutrikimais.

Panašiai į B grupės vitaminų kompleksą įeina daug vandenyje tirpių vitaminų, tokių kaip tiaminas, riboflavinas, niacinas, piridoksinas, biotinas, pantoteno rūgštis, inozitolis, folio rūgštis ir vitaminas B-12.

Iš jų tiaminas būtinas angliavandenių panaudojimui ir normalaus apetito atkūrimui. Jo trūkumas paprastai sukelia pilvo skausmus, širdies veiklos sutrikimus, raumenų jautrumą, emocinį nestabilumą, vidurių užkietėjimą ir dirglumą.

1911 m. lenkų chemiko Kazimiero Funko išrasti vitaminai iš pradžių buvo laikomi vaistu nuo beriberi. Nors išradėjas manė, kad rado svarbią cheminę medžiagą, gyvybiškai svarbią gyvybei, paaiškėjo, kad teoriškai jis buvo teisus ta prasme, kad vitaminų trūkumas organizme gali sukelti ligas.

Iš esmės vitaminai yra organinės medžiagos, jų gausu natūraliuose maisto produktuose, pavyzdžiui, vaisiuose ir daržovėse. Nustatyta, kad jie yra svarbūs normaliems medžiagų apykaitos procesams mūsų organizme palaikyti.

vitaminas C

Yra dvi vitaminų rūšys – riebaluose ir vandenyje tirpūs vitaminai. Dauguma vitaminų tirpsta vandenyje, o A, D, E ir K vitaminai tirpsta riebaluose. Kai kurie iš jų suyra dėl karščio; iš jų išsiskiria vitaminas C, kuris gali būti prarastas gaminant maistą.

Dauguma kitų vitaminų išlieka stabilūs net ir kaitinant. Reikia nepamiršti, kad nors dideli vitaminų kiekiai organizmui nėra būtini, bet bet koks, kad ir nedidelis, jų trūkumas gali sukelti įvairių negalavimų.

Teoriškai visų mūsų organizmui reikalingų vitaminų galėtume gauti, jei maitintumėmės mišriai, įskaitant kai kuriuos apsauginius maisto produktus. Vitaminų tabletės be subalansuotos mitybos vargu ar gali duoti kokios nors naudos.

vitaminų papildai

Kita vertus, vitaminų papildai laikomi būtinais mūsų organizmui, ypač tada, kai vitaminų trūksta su maistu. Tokie atvejai būdingi sergant lėtinėmis ligomis, po gimdymo, po operacijų, taip pat nėštumo metu, kai vitaminų poreikis yra didelis.

Vitaminų papildų poreikis priklauso nuo amžiaus ir kitų veiksnių. Retai pasitaiko, kad mityboje trūksta tik vienos rūšies vitaminų. Paprastai vitaminų trūksta, kai kasdienėje mityboje trūksta kelių vitaminų. Taigi vitaminų papildų sudėtyje turėtų būti subalansuotas kelių vitaminų kiekis.

Pavyzdžiui, vitaminas A, kuris anksčiau buvo vadinamas priešinfekciniu vitaminu, padeda išsaugoti odą, gleivines ir t. t. Jo trūkumas pasireiškia keliais simptomais, pavyzdžiui, naktiniu aklumu, akių pokyčiais, bendru silpnumu, kvėpavimo takų problemomis, lyties ir šlapimo takų sutrikimais, virškinamojo trakto sutrikimais ir nervų sutrikimais.

Panašiai į B grupės vitaminų kompleksą įeina daug vandenyje tirpių vitaminų, tokių kaip tiaminas, riboflavinas, niacinas, piridoksinas, biotinas, pantoteno rūgštis, inozitolis, folio rūgštis ir vitaminas B-12.

Iš jų tiaminas būtinas angliavandenių panaudojimui ir normalaus apetito atkūrimui. Jo trūkumas paprastai sukelia pilvo skausmus, širdies veiklos sutrikimus, raumenų jautrumą, emocinį nestabilumą, vidurių užkietėjimą ir dirglumą.